Oldalmegjelenítések:

2015. január 28., szerda

Paradicsommártás, pirított dara.

Annácska is nagyon szereti a paradicsommártást, én is. Ő még pirított darával nem ette, gondoltam, megkóstoltatom vele. Krumplival én nem szeretem. Ha lenne benne húsgombóc, nem is kellene hozzá a dara sem, de így, ha nincs a dara, kenyeret kellene enni. Summa summárum, tegnap ez készült!:)
Hozzávalók:
(2 személyre)

fél liter házi paradicsomlé
2 ek. liszt
4 ek. étolaj

édesítő
15 dkg búzadara
3-4 dl forróvíz
Elkészítése:

A paradicsommártáshoz 2 ek. étolajat felforrósítottam, beletettem a lisztet és inkább barnásra pirítottam, majd felöntöttem a fél liter házi paradicsomlével. Sóztam, kevés édesítőt tettem bele, majd ahogy besűrűsödött, levettem a tűzről, elkészült. (Másképp is készíthetjük, tehetünk bele vöröshagymát, zellert, stb.) Most én a legegyszerűbb megoldást választottam.
A pirított darához felforrósítottam a másik 2 ek. étolajat, beleszórtam a búzadarát és kevergetve addig pirítottam, míg színe kezdett lenni. (Ízlés szerint különböző:) Felöntöttem mintegy 3 dl-nyi forró vízzel, gyorsan elkevertem, majd lefedtem és gőzben hagytam megdagadni a daraszemeket. Ha úgy érezzük, hogy nem puhul meg a 3 dl víztől, apránként öntsünk még hozzá 0,5-1 dl-t.
1 adag szénhidráttartalma 86,2 gramm.

2 megjegyzés:

Anikó írta...

ez milyen jó ötlet:-)))eddig a főtt marhahús mellé készítettem meggyszószt és pirított darát, de ezentúl így is kipróbálom:-)))

Roza írta...

Örülök Anikó, hogy adtam egy jó ötletet:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...